Skip to main content

Posts

Showing posts from January, 2016

5 FAEDAH KENTANG PADA KECANTIKAN...AGAR DAPAT DIPRAKTISKAN

Kentang...ramai yang akan fikir ianya untuk makan, goreng..nak lebih lagi buat salad..
Jarang kita tahu mengenai kentang dengan lebih mendalam lagi..sebenarnya kentang mempunyai karbohidrat tinggi, nutrisi seperti Vitamin A, B, C, kalsium, fostor, potasium, zat besi, serat dan protein yang baik untuk kecantikan.
Kandunagn nutrisi pelbagai ini mampu memberikan manfaat untuk rawatan kejelitaan wajah..Salah satu khasiatnya ialah minghilangkan lingkaran gelap bawah mata.. --------------------------------------------------------------------


Jom kita tengok apa yang ada pada kentang nie..yang boleh buatkan kecantikan pada wajah kita..


Jerawat sentiasa menghantui umum dan menjadi masalah sekiranya solusinya sukar ditemui..Kadang-kadang sampai dah tak tahu ape lagi nak digunakan untuk hilangkan jerawat nie..Kentang boleh membantu untuk hilangkan jerawat sebab mempunyai protein yang membantu pembentukan sel-sel baru.
Namun, kentang boleh menghilangkan jerawat tanpa melibatkan bahan kimia..Sebabnya.…

PHYTOCOL-ST MEMBANTU TURUNKAN PARAS KOLESTROL AGAR JANTUNG KEKAL SIHAT

🍃

Assalammualaikum...
Masih ramai yang tertanya ape itu PHYTOCOL-ST..Sebenarnya Phytocol-ST nie telah dikeluarkan di Malaysia pada tahun 2014 lagi...Masih baru lagi di Malaysia...
Antara manfaat utama Phytocol-ST ialah membantu untuk menghalang penyerapan kolesterol danmerendahkan paras kolesterol LDL(Kolestrol Jahat).

Dibuat dengan campuran phytosterols, yang didapati secara semulajadi dalam tumbuh-tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin
Menyediakan 2,000mg phytosterols tumbuhan yang diperlukan setiap hari
Phytosterols tumbuhan telah terbukti secara klinikal lebih daripada 80 kajian untuk menurunkan kolesterol LDL
Menyediakan 100% keperluan harian phytosterols dicadangkan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH)


Fungsi-fungsi Phytocol-ST 
🍃 ✔ Fitosterol membantu menghalang penyerapan kolesterol jahat.
✔ Berfungsi sebagai terapeutik untuk Benign Prostatic Hyperplasia (pembesaran prostat)
✔ Fitosterol membantu keseimbangan tindak balas imun bagi mengurangkan jangkitan viral & bakter…

ALTERNATIF LAIN SELAIN AJHT UNTUK MEMBANTU MASALAH SENDI

Assalamualaikum semua...
Sekarang ni semua orang pun tercari2 solusi utk masalah sendi memandangkan AJHT tiada dalam pasaran buat sementara.... Pasti ada alternatifnya kan?..Ada macam-macam alternatif yang boleh membantu masalah sendi anda..
Kalau AJHT takde, utk masalah sendi.... nak makan ape? Alternatif kepada Joint Health (AJHT)...
1. VIVIX Kajian menunjukkan resveratrol (bahan dalam Vivix tuh) berkesan utk mengatasi masalah keradangan, antioksidan, membaiki DNA dan menghalang sel dari bermutasi. Ia bukan saja sangat bagus untuk masalah sendi tapi masalah2 kesihatan lain. Silap2 boleh muda 25 tahun?



2. Collagen Powder (SCP) Kolagen diperlukan utk membaiki dan maintain tisu2 lembut di sekitar sendi. kalau tisu2 ni rosak.. itu yg krupp krappp sakit sendi segala tu.
3. VITA-C Vitamin C sangat penting dalam penghasilan Collagen. Suka atau tidak kita ni sebenarnya kekurangan vitamin C sebab ia mudah sangat keluar dari tubuh kita.


Memandangkan kita masih bersisa 3 hari utk promo Vivix bulan ni,m…

BAGAIMANA VIVIX HILANGKAN KETAGIHAN MEROKOK ?

Tabiat merokok sudah menjadi budaya yang tak boleh dihapuskan lagi..Kalau tak hisap rokok..digantikan pula dengan Vape...Fatwa dh keluarkan pun masih lagi berdegil nak hisap jugak..
Tapi sejauh mane nak hilangkan ketagihan merokok nie..Itu lah yang menjadi persoalan sehingga sekarang..Walaupun cukai semakin naik..Tapi sanggup juga nak beli rokok..
Vivix juga membantu mereka yang menjadi perokok tegar..supaya berhenti merokok..katakan " TAK NAK PADA ROKOK "

Saya ambil petikan nie dari seorang Master saya...Beliau menjelaskan bagaimana VIVIX bertindak untuk menghilangkan ketagihan kepada perokok.. -----------------------------------------------------------------------------
BAGAIMANA VIVIX HILANGKAN KETAGIHAN MEROKOK Assalamualaikum wbt
Dah banyak testimonials yang dikongsikan tentang kejayaan berhenti merokok dgn Vivix kan... Persoalannya, macamana Vivix ni boleh hilangkan ketagihan merokok?
1. Vivix men-detox-kan nikotin dari dalam darah, organ, otak, etc. Bila nikotin dah takde, r…

5 TIPS KEKAL SIHAT DAN BERTENAGA AGAR DAPAT MEMBANTU KETAHANAN FIZIKAL

Menurut Khairy Jamaluddin, Menteri Belia dan Sukan..

  " Setiap individu seharusnya melibatkan diri dalam bidang kecergasan kerana ianya bukan sahaja membentuk fizikal yang mantap manum turut membina keyakinan diri yang tinggi dan memastikan kita sentiasa bertenaga "



Dengan melakukan senaman yang betul dapat membantu siri sendiri dari mencegah pelbagai penyakit..Contohnya, diabetes, sakit jantung, masalah buah pinggang, darah tinggi dan sebagainya..
Antara amalan yang boleh dijadikan senaman yang sihat adalah..






Kecergasan fizikal memang memerlukan ketahanan mental dan fizikal..Jika seseorang yang mudah mengalah..Pasti tidak akan dapat melakukannya...Kalau nak bersemangat untuk mendapatkan badan yang ideal dan mantap..Boleh ikut setiap langkah-langkah tadi..
Boleh lah ajak famili ke...kengkawan ke..or kesayangan anda untuk lakukan bersama..Yang paling penting ianya harus seronok dan dapat mencapai target yang diinginkan..

5 TIPS SIHAT TANPA SAKIT AGAR SELAMAT DILAKUKANNYA

Kecantikan memang sinonim dengan manusia..Tak kira besar mahupun kecil..Tapi bila seseorang terlalu taksub dengan kecantikan boleh membawa padah..
Ada yang sanggup menggadaikan nyawa sekalipun untuk kelihatan cantik..Dengan melakukan pembedahan plastik yang tidak diiktiraf oleh Kementerian Kesihatan..
Menurut pakar kecantikan..Mereka yang terlalu taksub dengan kecantikan sanggup berhabis duit dan menggadaikan nyawa untuk kelihatan cantik..Tapi sebenarnya mereka tidak tahu yang mereka tu hanya membazirkan masa dan duit hanya kerana inginkan kecantikan..
Jom kita lihat tips yang paling mudah dan ringkas yang boleh diamalkan oleh semua orang..






Senangkan..tak susah mane pun..Bak kata orang..Nak seribu daya..taknak seribu dalih...Jadi anda pikir-pikirkanlah ye...

KALSIUM PENYEBAB KEPADA SALURAN DARAH TERSUMBAT..BETUL KE??

Asalammualaikum...

Malam nie saya nak citer cikit pasal Kalsium...Ramai yang dah maklum yang kita perlukan kalsium utnuk membantu tumbesaran tulang agar tidak rapuh...

Tapi..tahukah anda sebenarnya..kalsium juga boleh termendap dalam salur darah..bukan sahaja lemak tepu atau kolestrol yang boleh termendap dalam salur darah..tapi juga kalsium juga boleh termendap dalam salur darah...

Jom kita tengok macam mane kalsium boleh termendap dalm salur darah.. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------- KALSIUM TERMENDAP DALAM SALUR DARAH 🔥 Dalam salur darah kita, selain kolesterol, yg boleh melekat di dinding salur darah ni ada byk lg benda termasuk kalsium. Dalam salur darah kita, selain kolesterol, yg boleh melekat di dinding salur darah ni ada byk lg benda termasuk kalsium. Bila kalsium termendap, ia dinamakan calcification. Kesan calcification ni, ia mengeraskan bahagian yg dia termendap tu. Banyak tempat ia boleh termendap selain salur …

KECANTIKAN YANG BERMULA DARI DALAM AGAR PENUAAN SIHAT TERBENTUK

Penuaan sihat....

Sebenarnya...masalah tua nie semua orang akan hadapinya..tak kira lah lelaki ke perempuan..dan proses penuaan ni berlaku sejak lahir lagi...Tapi kita knelah ada caranya untuk hadapinya..
Nak hadapinya memang boleh buatkan seseorang tu akan stress...haa..tapi kalau anda nak tahu..stress adalah musuh utama kepada penuaan..
Nak cantik semulajadi macam Dato Khatijah Ibrahim..kenlah minum air yang banyak bukan minum air yang berkarbonat atau pun minuman berkafein..
Bersenam pun penting untuk dapatkan kecantikan..kesihatan luaran bermula dari kesihatan dalaman...

9 langkah untuk elak penuaan
1. Minda
   - Berfikiran positif..anggap diri nie amanah..yang sentiasa berfikiran positif dalam menangai masalah...Perlu berdoa jika sukar mengatasi masalah anda..

2. Diet
   - Makanan yang berkhasiat..yang mengikuti piramid makanan yang disediakan..

3. Suplement
   - Dapatkan suplement yang sesuai supaya dapat mengekalkan nutrisi dalam diet harian..Makanan yang dimakan tak semua dapat menyerap …

KENALI JENIS DIABETES AGAR DAPAT MEMBANTU ANDA UNTUK MENGATASINYA

Revision Kaitan Diabetic dan Insulin
DIABETES... KENCING MANIS...



Macamana diabetes boleh terjadi? Haa meh nk habaq.
Diabetes ada 2 jenis:
Type 1 : bila sel badan tak boleh menghasilkan insulin. Type 2 : bila sel badan tidak kenal insulin
Insulin umpama "kunci" untuk membuka pintu kepada gula (glukos) nak masuk ke dalam sel kita. sel kita memerlukan gula sebagai makanan dia...Insulin akan kawal kadar kemasukan gula ke dalam sel. bila sel dah cukup kepeluan gulanya, insulin kana kunci pintu sel jadi gula takleh masuk lagi. kalau kita makan lagi banyak gula.. sel dah cukup gula dah, gula tu akan berada dalam darah. oleh itu makan berpada2 jgn ikut nafsu.
Bagi pengidap diabetes, yang Type 1, badan dia mmg tak boleh hasilkan insulin, ataupun insulin yg dihasilkan tak cukup. umpama bilik ada 15 tapi kunci ada untuk 5 bilik je. 5 orang je boleh masuk, lagi 10 orang berlegar2 kat luar. Apa jadi bila kena berlegar di luar? penat, letih, pitam. mcm tu lah bila gula tokleh masuk dlm sel kita…

JOM KENALI SIAPA DR FORREST C. SHAKLEE DENGAN LEBIH DEKAT LAGI

Sape sebenarnya Dr Forrest C.Shaklee ???
Adakah anda mengenalinya dengan lebih mendalam lagi...Jadi sebelum anda menganggap produk Shaklee yang bukan-bukan..lebih baik anda mengenali dahulu sape sebenarnya beliau..

Selepas itu barulah anda boleh menganggap sape sebenarnya Dr Shaklee nie..



Petikan dari Master Hadha
Bayi yang Tiada Harapan untuk Hidup
Dr Forrest C. Shaklee, anak kedua kepada pasangan Robert dan Martha Shaklee telah dilahirkan pada tahun 1894; di Carlisle, Iowa. Beliau mempunyai seorang abang bernama Ralph, 6 tahun lebih tua daripada beliau; dan adik perempuan yang muda 3 tahun daripada beliau yang bernama Cecily.
Forrest ketika lahirnya telah didiagnose mempunyai congenital tuberculosis. Malahan, ketika dilahirkan juga (ceritanya) beliau kelihatan seolah tidak bernyawa sehingga terpaksa diberi bantuan pernafasan artificial respiration untuk membantu meransang pernafasan. Prognosis doktor juga menyatakan bahawa jangkahayat Forrest tidak akan lama; yakni Forrest akan mati sepe…

KHASIAT HERB-LAX YANG TIDAK DIKETAHUI..JOM KITA SELIDIK

Herb-Lax adalah poduk herba dari Shaklee yg terkenal sebagai alat untuk detox usus...Proses mendetoxkan usus perlu dilakukan dengan kerap agar susu kita tidak mengalami masalah yang lebih besar..Sebagai contoh radang usus..Sebenarnya radang usus boleh mengyebabkan kanser usus jika tidak dirawat dengan cepat..

Apa yg ada dalam sebotol Herb-Lax? 1. DAUN SENNA Bukan daun inai ye. Daun senna terdapat dalam kitab 'Tibb An-Nabawi' (pengubatan cara Nabi) bahawa ia digunakan oleh Rasulullah utk merawat sembelit. Daun senna bertindak menggalakkan proses peristalsis usus berlaku dgn optimum dan mengeluarkan segala sisa yang tersangkut di dalamnya. 2. AKAR RHUBAB Bertindak menggalakkan pengecutan usus bagi menolak keluar sisa toksik. 3. BLUE MALLOW Digunakan untuk keradangan dalam perut, masalah pundi kencing dan juga masalah sistem pernafasan. 4. AKAR CULVER Digunakan untuk mengatasi masalah sembelit dan masalah hati. 5. AKAR LIKORIS Digunakan sejak 5000 tahun dahulu dalaml perubatan Cin…