June 2015 - CINTA HATI SAYA

Wednesday, 24 June 2015

TESTIMONI PESAKIT STROKE DENGAN SET SHAKLEE

June 24, 2015 0
TESTIMONI PESAKIT STROKE DENGAN SET SHAKLEE
Assalammualaikum...

Saya ada testimoni yang boleh saya share cikit kat cini...Sebenarnya testimoni nie berlaku sendiri dalam keluarga saya...

Suami saya seorang yang aktif...tak kira lah apa sahaja aktiviti..pasti dia nak lakukan jugak..Antara yang menjadi hobi dia adalah bersukan..Cakap apa je sukan..mesti dia nak join...Bak kata orang...sanggup tinggal kan anak bini lah..sebab sukan nie...

Ingatkan panas sampai ke petang..rupanya hujan di tengah hari..Itulah perumpamaan yang boleh saya cakap..Seorang yang aktif..tiba-tiba stroke..Agak2 macam mane ye..dia nak teruskan kehidupan tanpa aktif...
---------------------------

Dia disahkan mengalami stroke pendarahan..Dimana terdapat kesan pendarahan di saluran otak kiri dia...Hanya Allah s.w.t je yang tahu perasaan saya time tu,..Kali pertama saya dengar..dan merasai sendiri macam mane stroke boleh terjadi...

Mula-mula kene..doktor tak tahu lagi punca kejadian berlaku...macam experimen yang doktor buat...Tapi selepas tiga hari je..dia jadi koma..sebabnya pembengkakan otak yang cepat...dan terpaksa bergantung dengan alat bantuan pernafasan...Hanya dengan satu cara sahaja..suami saya boelh selamat..iaitu pembedahan...

Tanpa fikir panjang..saya setuju untuk tandatangan akuan surat...Selama 4 jam masa yang diambil untuk pembedahan...Alangkah sedih nya saya..melihat keadaan dia yang masih lemah..dengan mengeluarkan sebahagian kecil tempurung kepala...

Selama seminggu dia ICU,..selepas keluar ICU..doktor mendapati jantung suami saya ada masalah..iaitu injap yang abnormal..dan diberikan ubat antibiotik agar kuman dalam jantung dapat dikurangkan..Dan sebahagiannya sel-sel otak yang dah mati..

Kesan stroke yang dapat saya cakap kan ialah..masalah pertuturan..masalah memori..dan masalah saraf..

Sekarang nie...Alhamdulillah...dia dah boleh berjalan sendiri walaupun bertongkat...Dah banyak perkataan yang boleh dia cakap walaupun masih lagi dalam pembelajaran...'

Saya berikan VIVIX..yang membantu mengatasi masalah saraf dia...Selain itu..membantu pertumbuhan sel-sel otak yang baru...


--------------------------

Itulah serba sedikit testimoni yang boleh saya kongsikan...Kalau sayangkan mereka..bagilah yang terbaik untuk mereka...Tiada yang lebih bernilai dari mereka yang menyayangi diri anda..




Monday, 22 June 2015

KEKAL CANTIK DAN SIHAT SECARA SELAMAT DENGAN VITA C SR SHAKLEE

June 22, 2015 0
KEKAL CANTIK DAN SIHAT SECARA SELAMAT DENGAN VITA C SR SHAKLEE
Hai la wanita....rupa dah cantik tapi masih lagi tak cukup puas hati lagi kan...Itulah lumrah seorang wanita/perempuan..yang ada dalam diri mereka...tak terlepas juga kat kanak-kanak..mereka juga nak kan cantik...Macam ibu-ibu mereka...macam artis dalam dan luar negara...

Tapi ada yang sanggup buat cucuk botox lah...plastik surgery la..macam-macam lagilah...eee..takot saya..Asalkan ada duit banyak je..masti nak beli dan buat macam-macam bagi nampak cantik kan..

Tak takut ke..tak sakit ke...Oklah malas nak cite panjang-panjang...Saya ada cara paling senang..dan selamat untuk kelihatan cantik..Bukan sahaja cantik tau..tapi sihat dalaman...

Jom tengok video nie dulu..Mesti lepas nie kowang pun teruja nak guna tau...


Dah tahu kenapa saya pilih Shaklee..Ianya selamat digunakan..Tak la mahal mana pun VITA C SR nie...cuma RM 99 je...Tahan lama pulak tu..makan 1 biji sehari je..Dalam botol tu ada 180 biji..Haaa..untung kan...

Nak beli..knelah hubungi saya dulu ye...

Hafza Aein  Shaklee Independent Distributor [ID No : 979401]

017-3739567|aein_pspns@yahoo.com.my
SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN, SENTIASA MESRA ALAM

BINA KECERGASAN SEPANJANG BULAN RAMADHAN DENGAN SET MIGHTY 3 GEMS

June 22, 2015 0
BINA KECERGASAN SEPANJANG BULAN RAMADHAN DENGAN SET MIGHTY 3 GEMS
Assalammualaikum...

Sekarang dah bulan puasa kan..Ada tak yang masih lembik lagi nak puasa...Bagi ibu-ibu mesti sentiasa sibuk kan...mane nak setelkan keje rumah..mane nak uruskan ank sekolah..yang ada anak kecik lagi...nak kne uruskan...Lepas tu pulak..keje kt opis berlambak2..iyelah dah nak cuti kan..nak raya sakan..Bagi si ayah pulak..nak terkejar-kejar dengan keje dan anak lagi kan..Malam pulak nk g terawih..

Tapi semua tu tak menjadi masalah..asalkan kita ada cara nak selesaikannya...

Sebelum tu..kita tengok vlog nie dulu..'


Amacam...best tak..tengok akak n suami dia tu sentiasa cergas je...Tu belum lagi bulan puasa tau..mcm mane pulak kalau dah bulan puasa mcm sekarang nie..

Tak nak ke cergas semasa bulan puasa nie...Banyak khasiat tau dengan SET MIGHTY 3 GEMS nie...Rugi kalau tak cuba tau..

nak dapatkan set nie..boleh hubungi saya ye..

Hafza Aein  Shaklee Independent Distributor [ID No : 979401]

017-3739567|aein_pspns@yahoo.com.my
SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN, SENTIASA MESRA ALAM

KESAN DAN RAWATAN STROKE KEPADA MANUSIA YANG BOLEH DITITIKBERATKAN

June 22, 2015 0
KESAN DAN RAWATAN STROKE KEPADA MANUSIA YANG BOLEH DITITIKBERATKAN
Assalammualaikum...

Hari nie..saya nak bagitahu srba sedikit kesan dan langkah pencegahan yang boleh diambil ikhtibar..sekiranya berlaku stroke / angin ahmar...

Ada beberapa kesan yang boleh dilihat, jika seseorang itu terkena stroke...Antaranya :-

1. Badan menjadi lemah sebelah - Biasanya stroke berlaku di bahagian kepala diaman semua sistem pergerakan dimkawal oleh otak kita...Apabila seseorang itu terkene stroke, menjadikan bahagian tubuh badan akan menjadi lemah..kerana tiada sistem komunikasi antara otak ke bahagian tubuh...Sebab itu lah badan menjadi lemah...Sisitem otak berlaku berlawanan dengan tubuh badan...Jika melibatkan otak kiri..maka tubuh badan kanan yang menjadi lemah..Begitu sebaliknya, Otak kanan, tubuh badan kiri pula yang lemah...

2. Masalah keseimbangan dan  kestabilan badan - Bila badan menjadi lemah, tiada daya keseimbangan di dalam badan..Ini menjadikan badan kita tidak seimbang dan bergantung pada sebelah badan sahaja...

3. Masalah menelan - Stroke melibatkan ketiadaan fungsi disebelah badan..sama seperti di dalam badan juga...Saluran pernafasan menjadi sukar..dan ini menyukarkan proses untuk menelan makanan..Selalunya doktor rehab akan menbuat ujian terlebih dahulu...untuk memastikan proses menelan berada di saluran makanan bukan disaluran pernafasan..Jika berlaku tersedak semasa menelan, ini bermakna makanan yang ditelan telah masuk ke saluran pernafasan, ini amat berbahaya...bagi pesakit stroke..dan doktor terpaksa memasang tuib bagi menyalurkan makanan...

4. Masalah percakapan dan komunikasi - Kebiasaannya, pesakit stroke akan menghadapi masalah percakapan dan komunikasi..ini menyukarkan pesakit itu sendiri untuk berkomunikasi..

5. Masalah berfikir - Kadang-kadang pesakit stroke akan menghadapi masalah berfikir...Kerana otak adalah penyimpan memori..Bila sel-sel otak mati semasa berlakunya stroke..segala memori di dalam otak juga akan hilang...Ini membuatkan pesakit sukar untuk berfikir..dan perlu mencari balik perkataan yang ingin disebut...




Langkah pencegahan yang boleh diambil dan dititik beratkan : -

1. Bagi pesakit stroke yang iskemia rawatan menggunakan Aspirin yang tidak melebihi dos yang dibenarkan oleh doktor adalah untuk pencegahan primer dan sekunder..Ini dapat mengawal dari berlakunya stroke buat kali ke dua..

contoh aspirin

2. bagi pesakit stroke pendarahan pula..memerlukan warfarin untuk mencairkan darah dan mencegah berlakunya stroke berulang...

contoh warfarin


TAHUKAH ANDA :- PESAKIT STROKE BOLEH TERKENA SERANGAN  SEMULA DAN INI AMAT MEMBAHAYAKAN KEPADA MEREKA..

Pesakit stroke biasanay akan dibimbing oleh pakar rehab..yang mana setiap pakar ada yang akan membantu pesakit ini dari segi masalah pertuturan, carakerja, berjalan, agar mereka boleh melakukan rutin harian seperti biasa...

Okeylah ye...sampai cini dulu ye..lepas nie saya akan bagi cara penyelesaian untuk mencegah stroke nie...Tunggu ye..



Saturday, 20 June 2015

JENIS-JENIS ANGIN AHMAR YANG PERLU DIKETAHUI OLEH KITA - BAHAGIAN 2

June 20, 2015 0
JENIS-JENIS ANGIN AHMAR YANG PERLU DIKETAHUI OLEH KITA - BAHAGIAN 2
Assalammualaikum

Seperti yang saya bagitau hari tu...kita akan sambung cikit lagi pasal stroke atau angin ahmar...Hari tu saya dah entry kan kt wall yang lain pasal STROKE ISKEMIA...Apa itu iskemia..Bape jenis..Sumenya saya dah tulis kt wall nie...Sila la klick ye...

So, hari nie pulak sy nak gtau pasal STROKE PENDARAHAN....Macam yang kita tahu kan..stroke terbahagi kepada 2 jenis..STROKE ISKEMIA dan STROKE PENDARAHAN...



APA STROKE PENDARAHAN ???

* Terjadi apabila salur darah di dalam otak pecah @ berdarah..Ini mengganggu bekalan darah kerana saluran yang berdarah tidak berupaya membawa darah kepada tisu sasarannya...Darah akan merengsakan tisu otak, sekaligus mengganggu keseimbangan kimia dan menjadikan mudah rosak.

* Jika keadaan nie berterusan, ianya boleh menaikkan tekanan intrakranium yang menjejaskan tisu otak dan menyekat aliran darah ke otak..Stroke nie sangat-sangat berbahayadari stroke iskemia



* Terdapat 2 jenis stroke pendarahan

1. PENDARAHAN INTRASEREBRUM
    - pendarahan terus ke dalam tisu otak yang mengakibatkan pembentukan hematoma(gumpalan darah) yang semakin membesar...Pendarahan ini berlaku di dalam arteri kecil(arteriol) disebabkan oleh hipertegangan, trauma, gangguan pendarahan, angiopati amiloid, pengunaan dadah haram(amfetamina dan kokain) dan kecacatan vaskular

   - Hematoma akan menajdi semakin besar hinggakan menjadikan tekanan daripada tisu di sekeliling menghadkan pertumbuhan (memnyahmampatkan diri) dan mengalir keluar ke dalam sistem ventrikel, bendalir serebrospina (permukaan pia)..1/3 daripada pendarahan nie adalah berlaku ke dalam ventrikel otak...Dan kadar kematian dalah sangat tinggi...


2. PENDARAHAN SUBARAKNOID
    - Pendarahan yang berlaku masuk ke dalam bendalir serebrospina di ruang subaraknoid yang mengelilingi otak..Terdapat 2 punca yang biasa berlaku iaitu...

      i - pecah aneurisme pada pangkal otak
      i i - kecacatak vaskular yang berhampiran dengan permukaan pia

   - berlaku amat pantas dan mengakibatkan tekanan intrakranium pun sangat cepat hanya beberapa saat..Kadar kematian pula akan menjadi genting jika pendarahan nie berterusan..


Oleh itu, stroke pendarahan nie sangat bahaya kepada manusia...Tak kira lah umur berapa pun anda...Penyakit taidak mengenal umur...Andai Allah s.w.t tu berkata..maka jadilah...Kita tidak boleh nak melayan takdirnya...Jadi..harusalha kita beringat sebelum terlambat...



Thursday, 18 June 2015

JENIS-JENIS ANGIN AHMAR YANG PERLU DIKETAHUI OLEH KITA - BAHAGIAN 1

June 18, 2015 0
JENIS-JENIS ANGIN AHMAR YANG PERLU DIKETAHUI OLEH KITA - BAHAGIAN 1
Assalammualaikum...jumpe lagi kita hehehe...Sebenarnya tak ramai yang tahu ape itu angin ahmar...Kalau orang putih panggil Stroke...Yang boleh melumpuhkan sistemsaraf manusia...Agak bahaya sebenarnya..angin ahmar nie..kalau tak diambil kisah dan tak ambil peduli...Sebabnya stroke nie boleh menyebabkan kematian...walaupun terlalu tipis kadar kematiannya...

Hari tu saya dah cite cikit pasal Stroke nie..Nak tahu ape dia...sila klik di sini..Terdapat 2 jenis stroke yang kita ketahui iaitu STROKE ISKEMIA dan STROKE PENDARAHAN...Kali nie saya nak cite cikit pasal STROKE ISKEMIA...

APA ITU STROKE ISKEMIA??

STROKE ISKEMIA

Stroke Iskemia disebabkan oleh saluran darah yang tersumbat dan bekalan darah ke bahagian otak tersekat baik separuh mahupun keseluruhannya...Terdapat 4 jenis pula...Jom kita selidik satu persatu...

1. STROKE TROMBOSIS
    * terjadi di arteri yang mana darah beku (trombus) dalam saluran darah tersekat dan menyempit hingga ke tisu paling jauh..Jika trombus nie pecah ianya dipanggil embolus...Selalunya darah beku nie akan berkumpul di sekitar plak aterosklerosis..Penyekatan arteri nie berlaku secara perlahan dan nie menjadi masalah kepada serangan stroke kerana simpton-simpton yang berlaku amat lambat untuk dikesan...

     * terdapat 2 jenis stroke nie..iaitu penyakit salur besar (membabitkan karotid am, karotid internal, verbtebra, dan bulatan Willis) dan penyakit salur kecil (membabitkan arteri intraserebrum, cabang bulatan Willis, arteri serebrum tengah, arteri dari vertebra digtal dan arteri basilar)

SALURAN DARAH DI BAHAGIAN OTAK



2.  STROKE EMBOLUS
     * berlaku dimana ada sekatan aliran darah di arteri ke bahagian otak disebabkan embolus...Seringnya merupakan darah beku tetapi, boleh juga merupakan plak yang terputus dari salur darah aterosklerosis atau bahan lain seperti lemak, udara dan sel2 kanser...Stroke jenis nie berlaku secara tiba-tiba kerana sekatan nie hanya sekejap sahaja dan berkemungkinan bergerak ke tempat lain atau lesap sama sekali

    * ini antara sebab-sebabnya :-

  Strok embolus boleh dibahagikan kepada empat jenis:
  • jenis dengan sumber kardium yang diketahui
  • jenis dengan sumber kardium atau aorta yang berpotensi (daripada ekokardiogram transtorasik dan transesofagus)
  • jenis dengan sumber arteri
  • jenis yang sumbernya tidak diketahui.
Sebab-sebab kardium risiko tinggi termasuk:[1]
Sebab-sebab kardium yang mungkin termasuk:[1]
TROMBOSIS BOLEH MENJADI EMBOLUS

3.  HIPOPERFUSI SISTEMATIK
     * berlaku apabila pengurangan aliran darah ke semua bahagian di dalam badan...Biasanya diakibatkan oleh kegagalan pam kardium yang disebabkan oleh kardium terhenti (aritma)..Atau juga pengurangan keluaran kardium yang diakibatkan oleh penginfarkan miokardium, embolisme pulmonari, lelehan perikardium @ pendarahan...

    * Hipoksema (kandungan oksigen kurang) boleh menyegerakan hipoperfusi..Jika ianya berlaku...Semua bahagian otak terjejas terutama bahagian legeh (kawasan sempadan yang dibekalkan oleh arteri serebrum yang utama)..Ianya tak seharusnya terhenti tetapi jika berkurang boleh merosakkan otak...

4. TROMBOSIS VEBA
    * Vena berperanan untuk salirkan darah balik ke bahagian badan..Trombosis, aliran darah tersekat dan darah akan berundur apabila vena nie tertutp boleh menyebabkan edema serebrum (boleh mengakibatkan kedua-dua stroke iskemia dan pendarahan)..Biasanya berlaku dengan penyakit trombosis vena sinus tetapi jarang berlaku...


Untuk bahagian 1 nie...saya rase sampai cini dulu...Nanti kita ankan sambung pulak bahagian dua iaitu STROKE PENDARAHAN...yang nie sangat bahaya juga..kalau tak dicegah dari awal...
 

Wednesday, 17 June 2015

GEJALA ANGIN AHMAR YANG MEMBIMBANGKAN PADA MASA SEKARANG

June 17, 2015 0
GEJALA ANGIN AHMAR YANG MEMBIMBANGKAN PADA MASA SEKARANG
Assalammualaikum...


Seperti yang kita tahu...penyakit jantung merupakan penyakit no 1 di dunia nie kan...kerana serangan jantung berlaku tanpa amaran..Tapi tahukah anda..penyakit Stroke juga merupakan penyakit yang sering ditakuti...dan terjadi tanpa amaran awal...

Nak cite memang panjang..tapi kali nie sya nak citer cikit je dulu pasal stroke...

Ape itu stroke??..
Ada apa dengan stroke??..
Punca stroke??..
Berapa jenis stroke nie??..



APA ITU STROKE??

Stroke a.k.a angin ahmar dalam bahasa melayu nye...merupakan masalah kesihatan yang mengakibatkan saluran darah tersumbat..Saluran darah yang membawa bekalan darah ke otak akan terganggu...Nak paham citer...bahagian otak yang tak dapat cukup oksigen..bpleh menyebabkan sel-sel otak mati @ rosak...Nilah yang mengyebabkan stroke..dan melumpuhkan sebahagian sistem saraf...

BAHAGIAN OTAK MANUSIA

Puratanya 1 kejadian : 45 saat...bermakna setiap kejadian akan terjadi setiap 45 saat..Setiap seorang kematian hanya 3 minit sahaja...Betapa cepatnya serangan angin ahmar nie kan...tanpa bagitahu amaran awal pun...


PUNCA STROKE??

* Umur yang meningkat 
   - Biasanya, faktor umur yang semakin meningkat nie selalu terjadi..Hal ini kerana, mereka lebih cenderung kepada pemakanan yang tidak menentu dan juga faktor kesihatan yang lain...

* Kencing Manis
   - Penyakit kencing manis sering dikaitkan dengan stroke...Kerana tahap paras gula yang tinggi yang meningkat menjadi tidak normal adalah sangat berbahaya..dan boleh terjadinya salah satu punca stroke...

* Merokok
   - Merokok juga salah satu punca stroke..Kerana bahan yang disedut akan masuk terus ke peparu dan mengganggu oksigen dalam darah...untuk dihantar ke jantung...Ianya mengambil masa yang lama untuk terjadinya stroke...Lebih baik mencegah dulu sebelum terlambat..

* Kolestrol tinggi
  - Kolestrol yang tinggi boleh menyebabkan saluran darah tersumbat dan sekaligus menyukarkan oksigen untuk sampai ke otak...


FAKTA PENTING
Serangan otak juga dikenali dengan serangan jantung yang diakibatkan oleh saluran darah tersumbat dan mengakibatkan bekalan darah ke jantung terganggu...


SERANGAN JANTUNG BOLEH MENYEBABKAN STROKE

Stroke terbahagi kepada 2 jenis :-

1. ISKEMIA
    * yang terjadi akibat bekuan darah yang melekat pada salur darah       (trombosis) @ yang bebas (embolisme)
    * Biasanya 80% yang terjadi akibat iskemia...
    * Ada 4 jenis stroke iaitu Stoke trombosis, stroke embolus,           hipoperfusi sistematik dan trombosis vena



2. PENDARAHAN
    * terjadinya pendarahan di dalam otak atau di bawah membran           tengah
    * sangat bahaya dari stroke iskemia kerana berlaku peningkatan         tekanan intrakanium yang menyebabkan tisu otak dan menyekat         aliran darah ke otak
    * terdapat 2 jenis stroke pendarahan nie iaitu pendarahan             intraserebrum dan pendarahan subaraknoid



JENIS STROKE




Serius tak penyakit nie sekarang...Bukan boleh buat main tau kalau kene stroke..boleh mnyebabkan kematian tau..Jangan ambil mudah dengan stroke...


Oklah...sampai cini dulu ye...nanti saya akan cite cikit lagi pasal jenis2 stroke pulak...tunggu...

Monday, 15 June 2015

MENJANA PENDAPATAN DENGAN PROGRAM YES SHAKLEE

June 15, 2015 0
MENJANA PENDAPATAN DENGAN PROGRAM YES SHAKLEE
Assalammualaikum...tak lama lagi raya nak menjelma kan...sudah tentu kene banyak persiapan yang nak kene buat...nak kene sediakan duit raya la..kuih raya la..baju raya lah...sume la nk kne baru kan...



Tapi anda betul ke dah sediakan sume tu..dengan perbelanjaan yang banayk sekarang nie..ongkos nya tentu la besar kan...kalau anak ramai..belanja kene lah besar...kadang-kadang anak tak ramai pun belanja pun dah besar...

Cukup ke dengan kewangan sekarang..bukan nak kata tak bersyukur..tapi dengan keadaan sekarang nie..semua orang haruslah ingin kn pendapatan yang lebih...


Hutang yang keliling pinggang memang menjadi beban kan..Perbelanjaan sekarang memang macam air...Time gaji je..sume nak kne bayar...yang tinggal dalam poket hanya duit belanja harian..Belum tentu cukup kan..


Jom kita buat duit dengan Shaklee..Bulan nie Shaklee bagi belanja besar tau..bak kata orang cina..angpau yang dorg bagi memang syok tau...

Nak tahu ape dia...Jom klik kt bawah nie...Nanti korang dapat tau ape dia...


Lepas nie...mesti mata kowg terbeliak punya lah...Jangan tunggu lame-lame tau...nanti menyesal pulak...



Sunday, 14 June 2015

TESTIMONI SET PRENATAL UNTUK IBU HAMIL AGAR SIHAT BERTENAGA

June 14, 2015 0
TESTIMONI SET PRENATAL UNTUK IBU HAMIL AGAR SIHAT BERTENAGA
Berat badan berlebihan setiap bulan??
Masalah kencing kotor??
Mengalami sembelit yang teruk??
Morning sickness??

Itulah situasi sesetengah bakal-bakal ibu yang akan dihadapinya...Diawal kehamilan pasti menjadi kerisauan..sampaikan boleh ganggu kerja..Tak kiralah kerja apa pun..

Nak cara mengatasinya boleh je dengan Set Pre-Natal Shaklee...

Tapi sebelum itu...kalau ibu-ibu semua tak percaya set nie boleh membantu..Jom kita tengok vlog nie dulu...



Dah tengok...akak nie dulu mengalami masalah yang teruk diawal kehamilan dia...So dia mencuba set Pre-Natal nie...Alhamdulillah..segala masalah dah selesai...

Nak dapatkan set nie..boleh hubungi saya...


Hafza Aein  Shaklee Independent Distributor [ID No : 979401]
017-3739567|aein_pspns@yahoo.com.my
SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN, SENTIASA MESRA ALAM

TESTIMONI BERPANTANG DAN TIPS DARI BIDAN YANG BERTAULIAH

June 14, 2015 0
TESTIMONI BERPANTANG DAN TIPS DARI BIDAN YANG BERTAULIAH
Assalammualaikum..dh lama saya tak tulis blog nie..almaklumlah dugaan datang tanpa henti...Tapi itu semua tidak mematahkan semangat saya untuk berjuang dengan Shaklee..

Kali nie saya nak share cikit pasal berpantang..Pasti ramai yang tahu tentang berpantang kan..Tapi kalinie special cikit..sebabnya saya share testimoni ibu yang berpantang sendiri dirumah...Dan sedikit tips dari bidan yang bertauliah tentang berpantang...



Diharap vlog itu tadi dapat membantu bakal-bakal ibu dan juga ibu-ibu diluar sana untung berpantang secara sihat...Alangkah ruginya kita sebagai seorang wanita yang tidak menjaga kesihatan diri semasa berpantang nie...

Bukan sekarang masalah yang akan timbul..tapi akan datang...Jika tidak betul dan tahu penjagaan time berpantang..

Nak dapatkan set berpantang Shaklee nie...boleh lah hubungi saya...

Hafza Aein  Shaklee Independent Distributor [ID No : 979401]

017-3739567|aein_pspns@yahoo.com.my
SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN, SENTIASA MESRA ALAM



KENANGAN YANG TIDAK DAPAT DILUPAKAN SETELAH BERGELAR SID

June 14, 2015 0
KENANGAN YANG TIDAK DAPAT DILUPAKAN SETELAH BERGELAR SID
Bergelar seorang Sid...sesuatu yang tak dapat dilupakan...macam2 yang perlu sy tempuhi...banyak kenangan yang boleh diukirkan...manis ada..pahit ada..suka duka..semuanya...pendek kata...apa je yang halangan dan cabaran terpaksa ditempuhi...

Bermula dengan makan sendiri...pada tahun 2012...untuk kecantikan je..tapi biasalah manusia mane penah nak cukup...saya mulakn pulak untuk set kesihatan...Tapi sebelum saya mula makam Shaklee nie...saya makan macam2 produk...bercampur2 lah..smpkn member sy tegur saya..klu nk amik produk tu..kne lah y selamat...y sihat..jgn main bedal je...hahaha...sy pun tergelak je la..kne perli..

1st time consume Shaklee

Lepastu..dia knlkan saya pd upline sy sekarang...Asilah Azmi...So saya pun oder ngn dia...n makan..ikut arahan dia..Alhamdulillah...macam2 kesan yang saya dapat...n lepas tu sy pun terus signup jd ahli....

Selama 2 tahun saya jd ahli juz nk makan sendirian je..tok saya n famili...tp bile famili saya ditimpa musibah...br lah saya terpikir.."knp dari dulu lagi aku..aku xbuat biz dlm shaklee???"..terasa mnyesal pun ada...Saya nk tye pd upline saya..tp terasa malu sangat2...sebab dh lme join..tp xbuat biz...So nak dijadikan citer...saya pun buat xmalu..whatsapp upline saya..

Upline saya..Mama Asilah

Alhamdulillah...dia masih terima saya lagi..n sudi guide saya untuk buat biz nie..Bukan tu sahaja..nenny saya ..mama nurul pun sanggup terima saya..untuk ajar semuanya pasal Shaklee..untuk saya buat biz...Dan yang paling best sangat2...dari saya '0'..xde pape ilmu pasal kesihatan...smpailah sekarang..alhamdulillah..saya dah boleh guide mereka yang ada masalah kesihatan..

Mama nurul yang sudi mengajar saya

Yang paling best..kelas yang mereka anjurkan...hanya online sahaja...walaupun kami berjauhan...tapi still dapat ilmu...And kalau ada kelas extra..mereka akan buat secara offline pulak...Nak lagi double extra..da webinar..Yang ni semua cikgu2 akan buat online kelas...Syok sangat2...Tak ada apa yang menjadi penghalang...andai dirisendiri yang membuat alasan...

Dan saya bertekad ingin berjaya seperti mereka...yang telah berjaya...hingga ke hari nie...Tiada daya usaha yang menjadikan kejayaan...Itulah yang dipegang oleh mereka...Nak berjaya kne berusaha...Azam saya nk bantu keluarga..keluar dari kepompong kesusahan..membantu mereka yang inginkan berjaya..dan menambahkan pendapatan...menbantu mereka mendapatkan kesihatan yang selamat...

Jom kita amalkan kesihatan yang selamat...berkesan..mesra alam...

ID SHAKLEE SAYA

TIP KECANTIKAN DARI SHAKLEE UNTUK SEMUA GOLONGAN

June 14, 2015 0
TIP KECANTIKAN DARI SHAKLEE UNTUK SEMUA GOLONGAN
Kecantikan memang tidak dapat lari dengan semua golongan...baik wanita..lelaki...mahupun kanak-kanak..

Jom kita tengok tips kecantikan dari Shaklee nie..


Bestkan..nak cantik knelah mula dari dalam..barulah..cantik diluar..Kalau ikut tips kecantikan nie...Hasilnya..Masya-Allah...hanya anda je yang tahu..Bukan sahaja cantik tapi ada ganjarannya...

Bak kata pepatah...orang cantik pasti ramai yang terpikat..

Nak dapatkan set nie..boleh lah hubungi saya...


Hafza Aein  Shaklee Independent Distributor [ID No : 979401]

017-3739567|aein_pspns@yahoo.com.my
SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN, SENTIASA MESRA ALAM


Monday, 1 June 2015

PROMOSI JUN..PROMOSI KECANTIKAN

June 01, 2015 0
PROMOSI JUN..PROMOSI KECANTIKAN

Rata2 suma nak cantik kan...tak kira golongan mane pun..tua muda..wanita lelaki..kanak2 pun sama gak...pun nak cantik kan..

Tapi..kalau salah ambil produk..boleh mendatangkan bahaya tau pada kesihatan..fizikal dan mental...Sebab tu lah...kalau nak cantik..knelah pilih yang betol2...yang disahkan oleh KKM...dan dapat sijil halal...

Meh cini..saya nak citer cikit..bulan nie ada promosi hebat tau...Bulan kecantikan..sebabnya...bulan nie..Shaklee menawarkan set kecantikan..ala..orang cakap..set jatuh cinta...

Rugi tau..kalau tak grab sekarang...nak oder..boleh hubungi saya...

Hafza aein

017 3739567