BERPANTANG SENDIRI DENGAN SET PANTANG SHAKLEE BUAT KALI PERTAMA - CINTA HATI SAYA

Wednesday 27 May 2015

BERPANTANG SENDIRI DENGAN SET PANTANG SHAKLEE BUAT KALI PERTAMA

Assalammualaikum semua...sy kembali lagi..hehehe,...ok lah..aritu saya dah cite kna cikit pasal set pantang kan....Kenapa saya suke sangat dengan set niekan...Macam yang kita tau..set nie banyak sangat nak kne makan...macam-macam nk kne telan...Aduh...xsanggup nak telan kan...

Alahai,...bukan sume pun kita kne telan...mesti lelain nk kene telan...Pagi makan ape..Tengahhari nanti makan ape..Mlm makan ape...Baiklah...saya mlas nak bebel pnjg2...Saya nak citer cikit pasal diri saya yang dah makan Set nie...

Jeng..Jeng..Jeng...


SAYA DENGAN ANAK 1ST N 2ND




BAB 1


Saya seorang ibu kepada 3orang anak...Dari anak 1st (2010) dan 2nd (2012)..Saya berpantang hanya makan jamu sahaja...Waaa...bayangkan lah..saya nie yang tak suka makan jamu..kene makan...Walaupun mak saya seorang yang sempoi je bab-bab berpantang..Tapi bab menjaga penampilan diri sungguh..dia MESTI ambil berat...Bukan sahaja mak saya seorang....Makcik saya a.k.a maklong saya pun sangguh datang ke rumah...Sebab nak pastikan saya ni pakai sume tu...

AMMAR DHIYAUL HARRAZ a.k.a ABG AMMAR


NUR DHUHA ARRYANA a.k.a KAKAK


Tu dah satu hal lah kan...Ada lagi tau...kalau misi datang kt rumah nak check kita...Macam-macam nk kne soal siasat kt kita...Dah b***k ke..Dah kering ke jahit tu...Dah kecut ke rahim tu...Nak tahu x..ape jawapan saya bgi.."ntah lah misi..saya pun xtau"..Tapi tang yang b***k tu..dekat seminggu gak lah saya tak membuangnya..Terkejut misi....Ape lagi saya kne bebel la...kne makan tu la..makan nie lah...

Kesudahannya...semua jamu2 saya tak makan..kan dah bazir je..huhuhu..dh kne marah ngn mak..n hubby...

Naik keje je...badan pun rase lemau je..dengan ank kecik..keje rumah sume2 lemau...Muka jangan cakap lah...berminyak..kusam..gelap...Waaa..stress tau...Nak buat cmner...???

Habis bab 1 td...

BAB 2

Akhir tahun 2013...sy sekali lg disahkan hamil ank ke 3...Mula2 awal hamil tu saya memang tak de pape masalah..xde morning sickness...macam ibu2 hamil yang lain..Alhamdulillah...Dan disebabkan hamil nie..saya dah xnak dh makan jamu macam-macam lagi...tak habis dan membazir je..

Saya pun search lah..produk ape yang boleh cepatkan sembuh..bagi tenaga..susu banyak...And kawan saya pun suggest kan kat saya Shaklee...Ok, saya cakp why not kalau say try dulu kan...Mane tahu leh serasi...Dari awal hamil..sampailah minggu ke 40..saya makan Shaklee tok Set hamil...Dan alhamdulillah...saya serasi dan boleh terima sume supplement dia...


SET HAMIL YANG SAYA MAKAN



BAB 3

Tibalah waktu untuk saya bersalin..malam tu saya sempat lagi minum esp...N masuk lab dalam kul 6.15pg...Alhmadulillah tepat pukul 7.18pg..saya dah lahirkan baby boy...

AMMAR DHIYAUL HAZRIQ a.k.a ADIK

Start dari awal berpantang untuk kali ke 3 nie..Saya terus mengamalkan set berpantang Shaklee...Kesemua item saya makan mengikut dos yang dibenarkan...Dan alhamdulillah,...ape yang membuatkan saya terkejut bila..saya makan OSTEMATRIX...malamnya..keesokkannya saya sudah boleh membuang seperti biasa...tanpa rase takut...

Selepas 2/3 hari..misi datang ke rumah dan check rahim dan jahitan saya..terkejut saya sekali lagi bile dia cakap..jahitan saya dah kering..dan rahim dah mula kecut...Waa..bestnya..saya hanya makan ZINC COMPLEX je..Sebabnya saya nie tak makan ikan darat..bile bab pantang selalu org akan kaitkan dengan haruan...

BAB 4

Masuk ke seminggu berpantang..saya dah semakin bertenaga..susu dah mula banyak...sampaikan jd bengkak susu...Aduh..sakitnya kan..Tapi demi anak..saya pam dan simpan buat stok..Nak tahu saya makan ALFALFA COMPLEX lah yang membuatkan susu saya banyak...Bukan tu je..alfalfa nie juga boleh buatkan rahim kita cepat kecut..dah mengripkan lagi rahim kita..(en abg boleh lah senyum panjang lepas nie)....

Dan dalam seminggu juga saya sendiri membawa ank ke klinik untuk rawatan kuning@juandis...Tapi orang tengok saya terkejut..sebab saya masih lagi bertenaga nak drive sendiri dan berjalan laju..Sebabnya..saya hanya minum ESP untuk tambah tenaga...

Tapi biasa lah..bila ada ank yang mula nak membesar..ditambah lagi dengan anak kecik..ketensionan pun datang lah kan...Tapi saya dah bersedia dari awal lagi...B COMPLEX membantu saya untuk menghadapi sume tu..Dengan mengawal emosi dan stress saya dari meroyan..

Isu yang menjadi masalah bagi saya pulak..kecantikan..dah la da anak kecik kan..rase diri tu tak terurus..Jadi saya ambil VITA C SR..untuk membantu pembentukan kolagen bagi menampakkan kembali kecantikan saya...Yang nie kesukaan saya...

Bagi setiap ibu..mesti inginkan yang terbaik buat anak kan..saya juga tak terkecuali..saya dah bgi siap2 OMEGA GUARD kat anak saya..untuk membantu perkembangan otak si manja...Bile sel-sel mula berhubung...semua nak dipikirkan...

BAB 5

Sampai abis pantang pun saya masih lagi berasa cergas...Nak pegi kerja bukan masalah bagi saya lagi..sebab nya saya bersemangat dah wajah saya berseri2..(perasan sendiri la ye..)

Nak tambah lagi nie...dengan set nie...tak payah risau lagi dengan masalah berat badan...walaupun badan besar..tapi bile timbang berat badan dah berkurangan...Tu lah yang paling disukai oleh ibu2 kan...Sebabnya, set nie membantu mengurangkan berat badan tanpa perlu berdiet bagai...


Oklah..saya dah syok sangat citer pasal berpantang saya nie..Memang ada kelainan berpantang dengan set yang lain...dari produk yang lain...kalau anda tak percaya ape yang saya citer..anda boleh cuba sendiri...lepastu sila komen kt bawah ye...hehe...






No comments:

Post a Comment